Lopultakin sain tämän tehtyä. Jo vuoden olen seuraillut toisten neulonta- ja käsityöblogeja ja haaveillut oman laatimisesta. Sitten päätin, että kunhan olen saanut huushollin siihen kuntoon, että täällä voi kestitä vieraita, niin sitten on blogin vuoro. Okei, okei, mä huijasin vähän; yksi huone on vielä järjestämättä, mutta kun siihen kuluu vähän enemmän aikaa, en malttanut enää olla kirjoittamatta.

Tämä on valitettavasti kuvaton blogi, koska olemme perhe, joka ei vielä omista digikameraa. Sellaisiakin siis vielä on olemassa. Uskon kyllä, että ajan kuluessa sekin tulee hankittua, mutta vielä olen pärjännyt ilman. Otan kyllä mielelläni valokuvia ja esim. nyt kesällä kun perheessämme oli juhlat, tilasin ystävättäreni tyttären (joka on valokuvaaja) kuvaamaan nämä juhlat. Näin sain itse nauttia juhlasta, eikä minun tarvinnut huolehtia siitä, että joka tilanteesta on varmasti tullut kuvat otettua. Kuvia onkin sitten yli 400 kpl.....

Työssäkäynnin ja perheen lisäksi harrastuksiini kuuluu käsitöiden teko ja lukeminen. Molemmissa hommissa olen melko kaikkiruokainen. Käsityöt olivat pitkään aivan unohduksissa, koska olen päivisin tekemisissä tietokoneen kanssa ja tuntui, että hartiat eivät pidä siitä, että vielä sitten illalla yrittää neuloa tai virkata. Mutta nämä blogit saivat minut yrittämään uudelleen ja hitaasti mutta varmasti jotain aina syntyy. Kesken on nyt poikien villapaidat, lähinnä kokoaminen ja hieman toista joudun kyllä lisäkaitaleilla laajentamaan. Poika kun kasvoi työn aikana ohi aloituskoon.

Luettavaa minulla sen sijaan pitää olla aina aamupalapöydästä iltalukemiseen asti. Sen vuoksi varmaan töissä löysin nämä blogitkin, kun vapaahetkinä ei voinut ottaa kirjaa, mutta netissä oli helppo seikkailla. Tällä hetkellä minulla on työn alla Mika Waltarin klassikko Sinuhe egyptiläinen. Aivan upea kirja. Olen vain aina ollut arka tarttumaan ns. "klassikoihin", koska tuntuu, että moni lukee niitä vain niiden maineen vuoksi. Nyt olen aivan koukussa Sinuhen ja Kaptahin seikkailuihin. Minun on esim. töissä ruokatunnilla pakko ehtiä hetkeksi pihan penkille lukemaan ja tuulettamaan ajatuksiani.

Mutta eiköhän tässä ollut näin ensimmäiselle kerralle, nyt on mentävä seurustelemaan lasten kanssa, jotka ovat sitä mieltä, ettei äidin koneella olo ole enää suotavaa.